لوگو لیدی مدیا

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام چیست؟

فهرست مطالب

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام چیست؟

برای اینکه محصول، خدمات یا برندی را به دیگران معرفی کنیم، خواه ناخواه به تبلیغات نیاز خواهیم داشت. روش‌های مختلفی برای تبلیغ وجود دارد که یکی از آن‌ها، انتخاب اسپانسر یا حمایت‌کننده است. اسپانسرها در ازای دریافت یک هزینه مشخص، از برند، پروژه، محصول یا خدمات شما پشتیبانی می‌کنند. به عنوان مثال برخی شرکت‌های مشهور در ازای نمایش نامشان در ورزشگاه(هزینه)، از یک تیم یا ورزشکار خاص حمایت می‌کنند. در اینستاگرام هم نوعی از این تبلیغ وجود دارد که البته فرآیند متفاوتی دارد.

اکانت کاری برای تبلیغ اسپانسری

در تبلیغ اسپانسری اینستا، پیج‌های کاری (Business accounts) در ازای پرداخت هزینه مشخصی به اینستاگرام، درخواست تبلیغات خود را در این شبکه اجتماعی ثبت می‌کنند. این کار، باید روی یک پست و محتوای مشخص انجام شود. به عنوان مثال شما یکی از پست‌های خود را انتخاب می‌کنید و طی مراحلی، از اینستاگرام می‌خواهید که از آن حمایت کند. با انجام این کار، پست شما بدون توجه به الگوریتم‌ها وارد صفحه اکسپلور کسانی می‌شود که به محتوای شما علاقمند هستند.

چگونه در اینستاگرام تبلیغ اسپانسری بگیریم؟

برای ثبت تبلیغات اسپانسری، طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • در ابتدا باید مراحل ساخت یک اکانت کاری یا Business account را طی کنید. ثبت تبلیغات با انواع دیگر اکانت در اینستاگرام ممکن نیست.
  • پس از عبور از این مرحله، وارد صفحه پروفایل خود شوید و روی گزینه Promotion بزنید. از صفحه باز شده، گزینه Create Promotion را انتخاب کنید.
  • تصویری که می‌خواهید به عنوان محتوا ارائه دهید را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این تصویر، باید به بهترین شکل ممکن برند شما را معرفی کند.
  • دسترسی اینستاگرام به اکانت فیسبوک را فعال کنید. (اگر اکانت فیسبوک ندارید، باید پیش از تمامی این مراحل حتما یک صفحه برای خود بسازید. بدون داشتن اکانت فیسبوک نمی‌توانید تبلیغات اسپانسری را فعال کنید.)
  • هدف خود از تبلیغ را انتخاب کنید. می‌خواهید مخاطب را جذب چه چیزی کنید؟ پروفایل، پیام دایرکت یا سایت؟ برای هر یک از این موارد نیاز به استراتژی متفاوتی خواهید داشت.
تفاوت پست اسپانسری با محتواهای دیگر
  • مخاطب هدف خود را تعیین کنید. در بخش تبلیغات اسپانسری اینستاگرام می‌توانید مشخص کنید که مخاطبان شما از نظر سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و دیگر فاکتورهای مهم در چه شرایطی قرار دارند. البته می‌توانید تشخیص این موضوع را بر عهده خود اینستاگرام بگذارید، اما تجربه نشان داده است که تعیین مخاطب هدف توسط خود برند نتیجه بهتری دارد.
  • بودجه اختصاصی و بازه زمانی موردنظر برای تبلیغات را انتخاب کنید. در صورتی که تازه شروع کرده‌اید و درآمد زیادی از اینستاگرام ندارید، بهتر است قدم‌های کوچکی بردارید.
  • در نهایت، روش پرداخت خود را انتخاب کرده و تبلیغ خود را ثبت کنید. برای پرداخت مستقیم، نیاز به استفاده از درگاه‌های پرداخت و حساب خارجی دارید. گاهی هم می‌توانید از افراد دیگر که این دسترسی‌ها را دارند کمک بگیرید.
  • مرحله آخر، با زدن دکمه Create Promotion کار ثبت تبلیغ به پایان می‌رسد و اینستاگرام طبق هدف‌گذاری‌ها، محتوای شما را به مخاطبان ارائه خواهد داد.
  • پست شما پس از ثبت تبلیغ وارد اکسپلور می‌شود. تنها تفاوت این پست‌ها با محتواهای دیگر موجود در اکسپلور، این است که زیر نام پیج، کلمه Sponsored نوشته خواهد شد

قیمت تبلیغات اسپانسری در اینستا

برای استفاده از تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام باید هزینه‌ها را به دلار پرداخت کنید. علاوه بر نوسان قیمت ارز و احتمال بالا رفتن قیمت‌ها، ممکن است برخی افراد روش‌های پرداختی خوبی برای استفاده از این خدمات نداشته باشند. در این شرایط لازم است از موسسات دیگر برای انجام کارهای خود کمک بگیرید که خود باعث افزایش هزینه‌ها خواهد شد. با این حال، استفاده از تبلیغ در اینستاگرام نرخ ثابتی دارد که بر اساس معیارها گوناگون تعیین می‌شود. در ادامه به بررسی حدود قیمت ثبت تبلیغ در اینستاگرام خواهیم پرداخت:

هزینه تبلیغات اسپانسری
  • CPC یا تبلیغات بر اساس کلیک
     یکی از رایج‌ترین انواع تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام، این است که بر اساس هر کلیک، هزینه‌ای پرداخت کنید. هزینه این نوع تبلیغ بر اساس هر کلیک در سال ۲۰۲۲ حدود نیم تا یک دلار بر اساس هر کلیک است. به این معنا که اگر تبلیغ شما ۱۰۰ کلیک دریافت کند، باید حدود ۵۰ تا ۱۰۰ دلار، برابر ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان هزینه پرداخت کنید.
  • CPE یا تبلیغات بر اساس نرخ تعامل
    برخی تبلیغ‌ها با هدف افزایش تعامل انجام می‌شوند. قیمت این نوع تبلیغ بر اساس میزان تاثیرگذاری، حدود ۰.۰۵ دلار است. این مبلغ به ازای هر بار حضور مخاطب در دایرکت، نوشتن کامنت یا هر نوع تعامل دیگر محاسبه خواهد شد.
  • CPM یا بر اساس افزایش دنبال‌کنندگان
    بر اساس نرخ جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۲، به ازای هر ۱۰۰۰ نفر، ۲.۵ تا ۳.۵ دلار در هر کمپین است. این هزینه در مقایسه با کمپین‌های داخلی بسیار ارزان‌تر است؛ با این حال به دلیل عدم دسترسی به درگاه‌های پرداخت در ایران، باید از برخی واسطه‌ها برای انجام مراحل پرداخت کمک بگیرید. این موضوع می‌تواند باعث افزایش هزینه‌ها شود.

تفاوت تبلیغات Sponsored با انواع دیگر تبلیغ

شیوه‌های زیادی برای تبلیغ یک برند یا محصول در اینستاگرام وجود دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید به بلاگرها و اینفلوئنسرهای پرطرفدار سفارش تبلیغ دهید. همچنین می‌توانید از کمپین‌های گوگل ادز برای رشد پیج خود استفاده کنید. در تمامی این روش‌ها، طرف قرارداد شما کسانی خارج از دایره اصلی پلتفرم اینستاگرام هستند. هر یک از این روش‌ها، مبلغ خاصی نیاز دارند و حتی برخی روش‌ها ممکن است رایگان باشند! تفاوت‌های تبلیغات اسپانسری اینستاگرام با دیگر انواع تبلیغ در این پلتفرم را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

تفاوت تبلیغات اسپانسری با انواع دیگر
  • تبلیغات اسپانسری در مقایسه با استفاده از کمپین‌های گوگل ادز، قیمت کمتری دارد و در عین حال موثرتر است؛ زیرا در دایره خود اینستاگرام صورت می‌گیرد.
  • با استفاده از تبلیغات اسپانسری، نمی‌توانید در موتورهای جستجوی گوگل از طریق سرچ ارگانیک دیده شوید. این اتفاق با استفاده از گوگل ادز ممکن است.
  • سفارش تبلیغ به اینفلوئنسرها و بلاگرها نرخ ثابتی ندارد؛ در واقع هر شخص بر اساس ادعایی که درباره تاثیرگذاری تبلیغات در پیج خود دارد مبلغی تعیین خواهد کرد. این در حالی است که تبلیغات با کمک خود اینستا در صورتی که راه پرداخت خوبی داشته باشید، بسیار به صرفه‌تر خواهد بود.
  • وقتی به پیج دیگری سفارش تبلیغات می‌دهید، نمی‌توانید به راحتی درباره واقعی بودن دنبال‌کنندگان و اثربخشی تبلیغ اطمینان حاصل کنید. در عوض درباره اینستاگرام، می‌توانید مطمئن باشید که محتوای شما وارد اکسپلور می‌شود و در صورتی که جذاب و موثر باشد، روی مخاطبان زیادی اثر خواهد گذاشت.
  • برخی روش‌های تبلیغاتی علی‌رغم تبلیغ اسپانسری رایگان هستند. مثلا روش‌هایی که در آن شما با پین کردن پست، تلاش برای ورود به اکسپلور، کامنت مارکتینگ یا ایمیل مارکتینگ به جذب مخاطب می‌پردازید. برای شروع بهتر است سراغ این روش‌ها بروید و وقتی کمی به درآمد رسیدید، وارد روش‌های دیگر مانند تبلیغ اسپانسری شوید.
Picture of ladymedia

ladymedia

آخرین مقالات

درآمد بلاگرهای اینستاگرام چقدر است؟ هزینه تبلیغات بلاگرها

68 بازدید

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام چیست؟

60 بازدید

آموزش اینستاگرام از سیر تا پیاز (مبتدی تا پیشرفته)

343 بازدید