لوگو لیدی مدیا

درآمد بلاگرهای اینستاگرام چقدر است؟ هزینه تبلیغات بلاگرها

فهرست مطالب

بلاگر یا اینفلوئنسر کیست؟

به فردی که شبکه‌های اجتماعی مختلف با موضوعات گوناگون مانند سرگرمی، طنز، آرایش و زیبایی، گردشگری و… تولید محتوا می­‌کند، بلاگر یا اینفلوئنسر گفته می‌شود. بلاگرها با پیج­‌های جذاب و متنوع با اشتراک گذاری لحظات زندگی و یا تولید محتوای مفید ویدیویی در پست و استوری مخاطب جذب می‌‌کنند. بلاگرها مخاطبین را به انجام کارهایی مانند خرید یک محصول یا تعامل در پست و استوری ترغیب می‌کنند. هدف اصلی یک بلاگر رسیدن به شهرت و درآمد چند میلیونی و گاهاً چند میلیاردی است.

درآمد بلاگرها هم بسته به تعداد فالوور متغیر است. اگر شما تصمیم گرفته‌­اید که یک بلاگر موفق باشید، باید محتوایی تولید کنید که باعث جذابیت بیشتر پیج و ترغیب مردم به دنبال کردن آن شود. به افرادی که محتوای متنی یا تصویری منتشر می کنند بلاگر و به افرادی که محتوا ویدئویی منتشر می کنند، ولاگر می‌گویند.

برای کسب درآمد از اینستاگرام بهترین گزینه‌­ای که می تواند بسیار موثر هم باشد، بلاگر شدن در حوزه­ تخصصی شماست. این تخصص می‌­تواند از ساده ترین مهارت‌ها شروع شده و با پیچیده ترین آن­ها پایان گیرد. امروزه، بلاگری یکی از شغل‌های پردرآمد و پرطرفدار اینستاگرام است.

درآمد بلاگرهای اینستاگرام

درآمد بلاگرهای اینستاگرام به طور دقیق مشخص نیست و مبالغ دریافتی آنها در هاله‌ای از ابهام می ­باشد. با بررسی تعرفه تبلیغات اینفلوئنسرها، اطلاعاتی که در مورد درآمد بلاگرها به دست آمده بسیار جالب است. درآمد بلاگرهای اینستاگرام رقم قابل توجهی است که دانستنش باعث حیرت شما هم می­شود! میزان دستمزد بلاگرهای خارج از کشور به صورت دلاری است. حال با این پرسش رو به رو می­‌شویم که نرخ تبلیغات بلاگرها چقدر است؟

با مشاهده تعرفه تبلیغات بلاگرهای مختلف و تعداد پست­هایی که در روز منتشر می کنند، می­توان به طور تقریبی مقدار درآمد آنها را تخمین زد. هزینه تبلیغات بلاگرهای اینستاگرام که پیج­ هایی با 2 یا 3 میلیون فالوور دارند، به صورت قابل ملاحظه‌ای با سایر پیج ­ها تفاوت دارد. درآمد بلاگرها با توجه به تعداد فالوورها و درصد اینگیجمنت (میزان مشارکت مخاطبان در محتوای تولیدی؛ مخاطب استوری یا پست را لایک کند، روی پست کامنت بگذارد و اگر محتوا برایش مفید بود، آن را ذخیره کند یا برای دوستان خود ارسال نماید) متفاوت است.

درآمد بلاگرها

روش­ های کسب درآمد بلاگرها در اینستاگرام

فعالیت بلاگرها برای کسب درآمد با روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. هر بلاگر یا اینفلوئنسر با توجه به خلاقیت و میزان فعالیت خود می­‌تواند روش­ های درآمدزایی مختص به خود را به کار گیرد. در این راستا، تعرفه کاری آنها به دو معیار تعداد فالوور و نرخ اینگیجمنت بستگی دارد. هر چقدر تعداد و درصد این دو معیار در یک پیج بیشتر باشد، درآمد بلاگر بیشتر خواهد بود.

نکته حائز اهمیت در این بخش تعداد دفعات نمایش (Impression) و تعداد کاربران منحصر بفرد (Reach) یک پست یا استوری بلاگر است، که می­تواند بسیار بیشتر و یا کمتر از تعداد فالوور آن اینفلوئنسر باشد. در ادامه با دیدوگرام همراه باشید تا انواع روش­ه ای کسب درآمد بلاگرها در اینستاگرام را با هم بررسی کنیم.

 کسب درآمد بلاگری با تبلیغات

از روش‌های اصلی کسب درآمد بلاگرها تبلیغات است. هر بلاگر در استوری و پست­ های پیج خود برند و محصولات خاصی را معرفی می­‌کند و بابت این تبلیغ از صاحب آن محصول هزینه‌­ای دریافت می­‌نماید. تعرفه مشخص و ثابتی برای این تبلیغات وجود ندارد و هر بلاگر با توجه به تعداد فالوورها و محبویت پیج خود هزینه دریافت می­ کند.

یکی از نشانه های مناسب بودن یک صفحه مجازی برای تبلیغات، نرخ تعامل دنبال‌کنندگان آن می­ باشد. تعرفه تبلیغات بلاگرها با توجه به تعداد فالوور پیج، برای هر استوری از 300 هزار تومان شروع می ­شود و تا 150 میلیون تومان متغیر می­ باشد. حداقل هزینه تبلیغات در استوری بلاگرهایی که بالای 1 میلیون فالوور دارند 5 میلیون تومان است.

روش کسب درآمد

کسب درآمد بلاگری با اسپانسرینگ

بلاگرها در ازای حمایت مالی از صاحب یک کسب و کار یا برند خاص، در یک بازه زمانی مشخص که معمولاً بین 6 تا 12 ماه طول می­ کشد به صورت مستقیم یا غیر مستقیم برند مورد نظر را معرفی می‌کنند. به اصطلاح صاحب برند اسپانسر بلاگر می­‌شود.

سوال ما از دیدوگرامی‌های دوست داشتنی این است که میزان درآمد بلاگرهایی که در حوزه اسپارنسرشیپ فعالیت می‌کنند را در بخش نظرات همین بلاگ حدس بزنید! 

درآمد بلاگرها از همکاری در فروش

دریافت درصدی از میزان فروش در ازای تبلیغ محصولات یا خدماتی که منجر به خرید شود، یکی دیگر از راه‌­های کسب درآمد برای بلاگرهاست. این روش به دلیل وجود فرمول «هر چقدر بیشتر بفروشی، درآمد بیشتری نصیبت میشه» به یکی از پرطرفدارترین راه‌های ایجاد درآمد در سال­ های اخیر تبدیل شده است. چون تعداد فروش محصول توسط بلاگر مشخص نیست، محاسبه میزان درآمد او از این طریق به راحتی امکان پذیر نمی ­باشد.

Picture of ladymedia

ladymedia

آخرین مقالات

درآمد بلاگرهای اینستاگرام چقدر است؟ هزینه تبلیغات بلاگرها

68 بازدید

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام چیست؟

59 بازدید

آموزش اینستاگرام از سیر تا پیاز (مبتدی تا پیشرفته)

342 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *